Czy długopisy reklamowe i inne gadżety mogą być skuteczną reklamą?
Formy reklamy zmieniają się na przestrzeni lat. Kiedyś reklama polegała na formie drukowanej. Jeszcze wcześniej klientów się wołało. Dziś marketing przeniósł się głównie do Internetu. Ale tradycyjne metody nadal mają sens. Popularne stały się również długopisy reklamowe i inne gadżety. Dlaczego się sprawdzają?
Najlepsza akceptacja ze strony odbiorców
Dziś wiele firm organizując różnego rodzaju venty, podsumowania roku i tym podobne ważne spotkania rozdaje długopisy reklamowe. Wydawać by się mogło, że to nic specjalnego. I faktycznie – zwykle są używane bez szczególnej świadomości ich wpływu reklamowego. W rzeczywistości jednak mogą wiele zdziałać. Cieszą się szeroką akceptacją ze strony odbiorców, ponieważ są praktyczne. Gadżety reklamowe najczęściej przydają się w życiu codziennym.
Długopisy reklamowe – Reklama, która będzie „puszczana” nawet przez lata
Prawdą jest, że większość reklam cieszy się popularnością przez krótki czas. Puszczane są kilka tygodni, maks miesięcy. Później trzeba je zmienić, uaktualnić, żeby mogły przyciągać klientów. Natomiast z długopisów reklamowych najprawdopodobniej korzystać będzie się kilka lat, aż się nie wypisze – choć wtedy wystarczy wymienić tusz – lub nie zgubi.
Firma kojarzona z czymś dobrym
Przede wszystkim gadżety reklamowe takiej jak długopisy z nadrukiem nie wywołują u odbiorców negatywnych odczuć. Wciskane na siłę ulotki, newslettery wyskakujące na stronach internetowych czy reklamy bardziej wkurzają i odpychają niż przyciągają. Obronić potrafią się tylko te najlepsze i najciekawsze. Inaczej jest z praktycznymi gadżetami. Dzięki nim firma będzie się kojarzyć z czymś miłym, przydatnym. Co także istotne, nadruk na długopisach niczego nie narzuca. Nie przedstawia całej serii produktów, które „musisz mieć”. Jedynie w subtelny sposób daje znać, że dana firma istnieje.
Inne opcje
Co jeszcze zaliczamy do gadżetów reklamowych? Między innymi smycze, torby, kubki reklamowe Śrem, słodycze z nadrukiem czy koszulki. Jednak koszulki i kubki to już nieco wyższe koszty. A koszulki przede wszystkim warto podarować personelowi firmy i poprosić, by pracownicy – szczególnie osoby w biurze – nosili je w pracy.